Z wielką dumą przedstawiamy Przemyśl z okresu swojej największej świetności - pełne życia miasto wirtualnie odbudowane w naszym studio, element po elemencie. Owocem naszej wieloetapowej pracy jest kilkunastominutowa animacja 4D, którą można obejrzeć w kinie na końcu Podziemnej Trasy Przemyskiej. Ten imponującej skali projekt połączył multidyscyplinarne kompetencje całej drużyny, angażując pracę studia na kilka miesięcy. Poniżej prezentujemy poszczególne etapy tej niezwykle pouczającej przygody.
Zapowiedź animacji, którą można w całości (14 minut) obejrzeć w Muzeum Narodowym Ziemi Przemyskiej:
Współpraca z prof. Jerzym Motylewiczem oraz Muzeum Narodowym Ziemi Przemyskiej w celu uzyskania fachowej wiedzy i niezbędnych wskazówek.
Kwerenda źródeł historycznych, w tym wizualnych (obrazy, rysunki), książek, opracowań naukowych i badań historycznych, urbanistycznych, archeologicznych i architektonicznych.
Dogłębne studium zebranych materiałów, stworzenie wizji miasta renesansowego i próba jego odtworzenia na podstawie źródeł, zachowanych przykładów, oraz opracowań naukowych.
Opracowanie szczegółowego scenariusza animacji na bazie zdobytej wiedzy z dbałością o wymagania dotyczące długości, kluczowych lokalizacji oraz dynamiki akcji.
Stworzenie storyboard'u z wizualizacją poszczególnych części miasta (mury obronne, młyn pływający, kamienice, kościoły, rynek, dzielnica żydowska etc.) oraz akcji animacji.
Opracowanie makiety Przemyśla z przełomu wieków XVI i XVII, odtwarzającej jego ówczesną urbanistykę.
Stworzenie modeli 3D i teksturowanie nieistniejących już budynków (młyn, kościoły, cerkiew, katedra, łaźnia, kamienice przyrynkowe, domy, dworki, podzamcze, baszty i mury obronne, bramy wjazdowe, most, dubas, szkuta, renesansowa synagoga) oraz elementów krajobrazu.
Rekonstrukcja makiety urbanistyczno-architektonicznej miasta.
Rekonstrukcja wnętrz historycznych z użyciem modeli 3D charakterystycznych elementów danego okresu (wnętrze karczmy, apteki, łaźni, zbrojowni w Bramie Lwowskiej).
Modelowanie, obróbka i animacja postaci występujących w animacji (zwierzęta, ludzie w ubiorze charakterystycznym dla danego okresu).
Stworzenie scenek rodzajowych charakterystycznych dla życia mieszkańców ówczesnego Przemyśla.
Animacja kamer na podstawie storyboard'u.
Zastosowanie shaderów, oświetlenia i wstępnej postprodukcji oraz animacji kamer obrazu bezpośrednio w silniku graficznym.
Przygotowanie animacji 2D jako wstępu do filmu.
Opracowanie tekstu lektorskiego.
Udźwiękowienie w standardzie 7.1 Surround Sound.
Montaż i postprodukcja.
Przygotowanie materiału do wyświetlania w trybie stereoskopowym dla kina wyposażonego w aktywne okulary 3D.
Muzeum Narodowe Ziemi Przemyskiej, https://mnzp.pl/otwarcie-podziemnej-trasy-turystycznej-w-przemyslu/ [dostęp: 04.07.2024]