Zgoda
Szczegóły
O plikach cookie
icon
Niniejsza strona korzysta z plików cookie
Wykorzystujemy pliki cookie do spersonalizowania treści i reklam, aby oferować funkcje społecznościowe i analizować ruch w naszej witrynie. Informacje o tym, jak korzystasz z naszej witryny, udostępniamy partnerom społecznościowym, reklamowym i analitycznym. Partnerzy mogą połączyć te informacje z innymi danymi otrzymanymi od Ciebie lub uzyskanymi podczas korzystania z ich usług.
Pliki cookie (ciasteczka) to małe pliki tekstowe, które mogą być stosowane przez strony internetowe, aby użytkownicy mogli korzystać ze stron w bardziej efektywny sposób. Prawo stanowi, że możemy przechowywać pliki cookie na urządzeniu użytkownika, jeśli jest to niezbędne do funkcjonowania niniejszej strony. Do wszystkich innych rodzajów plików cookie potrzebujemy zezwolenia użytkownika. Niniejsza strona korzysta z różnych rodzajów plików cookie. Niektóre pliki cookie umieszczane są przez usługi stron trzecich, które pojawiają się na naszych stronach.

Odmowa
Spersonalizuj
Zapisz wybrane
Zezwól na wszystkie
pl
en
Przemyśl z Przełomu Wieku XVI i XVII w. / Animacja do Kina 4D

Portfolio

Przemyśl z Przełomu Wieku XVI i XVII w. / Animacja do Kina 4D

Złożona animacja 3D prezentująca wirtualnie odbudowane miasto z przełomu wieków XVI i XVII

Image may contain: grass, house and tree

 

Przemyśl z przełomu wieku XVI i XVII w. 

 

Z wielką dumą przedstawiamy Przemyśl z okresu swojej największej świetności - pełne życia miasto wirtualnie odbudowane w naszym studio, element po elemencie. Owocem naszej wieloetapowej pracy jest kilkunastominutowa animacja 4D,  którą można obejrzeć w kinie na końcu Podziemnej Trasy Przemyskiej. Ten imponującej skali projekt połączył multidyscyplinarne kompetencje całej drużyny, angażując pracę studia na kilka miesięcy. Poniżej prezentujemy poszczególne etapy tej niezwykle pouczającej przygody.

 

 

Zapowiedź animacji, którą można w całości (14 minut) obejrzeć w Muzeum Narodowym Ziemi Przemyskiej:

 

 

Etap 1: 

Research

 

Konsultacje: 

Współpraca z prof. Jerzym Motylewiczem  oraz Muzeum Narodowym Ziemi Przemyskiej w celu uzyskania fachowej wiedzy i niezbędnych wskazówek.

 

Kolekcjonowanie materiałów: 

Kwerenda źródeł historycznych, w tym wizualnych (obrazy, rysunki), książek, opracowań naukowych i badań historycznych, urbanistycznych, archeologicznych i architektonicznych.

 

Analiza materiałów: 

Dogłębne studium zebranych materiałów, stworzenie wizji miasta renesansowego i próba jego odtworzenia na podstawie źródeł, zachowanych przykładów, oraz opracowań naukowych.

 
 
 
 
 
 
 
 

Etap 2: 

Prace koncepcyjne

 

Scenariusz i storyboard: 

Opracowanie szczegółowego scenariusza animacji na bazie zdobytej wiedzy z dbałością o wymagania dotyczące długości, kluczowych lokalizacji oraz dynamiki akcji.

 

Storyboard: 

Stworzenie storyboard'u z wizualizacją poszczególnych części miasta (mury obronne, młyn pływający, kamienice, kościoły, rynek, dzielnica żydowska etc.) oraz akcji animacji.

 
 
Image may contain: drawing and handwriting
 
Image may contain: drawing, sketch and handwriting
 

 
 

 
 
Image may contain: drawing, sketch and illustration
 
 

Image may contain: map, drawing and sketch

 
 

Etap 3: 

Kreacja scenografii i animacji

 

Makieta miasta: 

 Opracowanie makiety Przemyśla z przełomu wieków XVI i XVII, odtwarzającej jego ówczesną urbanistykę.

 
 

Image may contain: sky, water and outdoorImage may contain: sky, outdoor and cloud

 
 
 

Modele 3D: 

Stworzenie modeli 3D i teksturowanie nieistniejących już budynków (młyn, kościoły, cerkiew, katedra, łaźnia, kamienice przyrynkowe, domy, dworki, podzamcze, baszty i mury obronne, bramy wjazdowe, most, dubas, szkuta, renesansowa synagoga) oraz elementów krajobrazu.

 
 

Image may contain: sky, outdoor and water
 
Image may contain: sky, outdoor and water
 

Image may contain: sky, building and church

 
Image may contain: outdoor, tree and sky
 

Image may contain: church, sky and tower

 
 

Image may contain: church and castle

 
Image may contain: sky, building and outdoor
 

Image may contain: LEGO, house and building

Image may contain: building, sky and outdoor
 
Image may contain: brick and building
 

Image may contain: LEGO, toy and screenshotImage may contain: building and house

Image may contain: sky, outdoor and building
 
Image may contain: ground and furniture
 

Image may contain: house and buildingImage may contain: building, house and outdoor

 
Image may contain: building, sky and outdoor
 

Image may contain: sky, outdoor and buildingImage may contain: house, mountain and townImage may contain: ground, sky and outdoor

 
Image may contain: house, building and window
 

Image may contain: tree, outdoor and sky

Image may contain: house, outdoor and sky
 
 

Image may contain: tree, house and outdoor

 
Image may contain: tree, house and outdoor
 

Image may contain: sky, outdoor and buildingImage may contain: building, tower and houseImage may contain: tree, sky and outdoor

Image may contain: sky, grass and outdoor
 
Image may contain: tree, house and building
 

Image may contain: outdoor, building and sky

 
Image may contain: house, tree and building
 

Image may contain: ship and watercraftImage may contain: sky, outdoor and lake

Image may contain: ship, boat and water
 
Image may contain: sky, furniture and outdoor
 

Image may contain: lake, water and shipImage may contain: house, toy and LEGOImage may contain: house, building and treeImage may contain: houseImage may contain: outdoor, building and ground

 
Image may contain: building, sky and outdoor
 
 
 

Rekonstrukcja 

Rekonstrukcja makiety urbanistyczno-architektonicznej miasta.

 
 

Wnętrza historyczne 

Rekonstrukcja wnętrz historycznych z użyciem modeli 3D charakterystycznych elementów danego okresu (wnętrze karczmy, apteki, łaźni, zbrojowni w Bramie Lwowskiej).

 
 

Image may contain: indoor

Image may contain: indoor, table and floor
 
Image may contain: table, indoor and furniture
 

Image may contain: indoor, table and ceiling

Image may contain: table, coffee table and chair
 
 

Image may contain: furniture

Image may contain: furniture, wall and indoor
 
Image may contain: wall, indoor and table
 
Image may contain: indoor, floor and shelf
 

Image may contain: indoor, floor and vase

Image may contain: furniture, wall and indoor
 
 

Image may contain: furniture, indoor and table

Image may contain: wall, indoor and bathroom
 
Image may contain: wall, indoor and stone
 
Image may contain: indoor, wall and sink
 

Image may contain: indoor, sink and window

Image may contain: window, indoor and floor
 
Image may contain: indoor, building and stone
 

Image may contain: furniture, table and indoor

Image may contain: ground, house and outdoor
 
 

Image may contain: furniture, cartoon and table

Image may contain: furniture, wall and indoor
 
Image may contain: indoor and furniture
 

Image may contain: screenshot, cartoon and wall

Image may contain: wall, indoor and drawing
 
Image may contain: indoor
 

Image may contain: indoor and room

Image may contain: furniture, indoor and mirror
 
Image may contain: indoor, sofa and furniture
 
 
Image may contain: indoor, living and room
 
Image may contain: indoor and furniture
 
 
 

Animacja postaci

Modelowanie, obróbka i animacja postaci występujących w animacji (zwierzęta, ludzie w ubiorze charakterystycznym dla danego okresu).

 
 
Image may contain: indoor, table and ceiling
 
 
 
 

Scenki rodzajowe

Stworzenie scenek rodzajowych charakterystycznych dla życia mieszkańców ówczesnego Przemyśla.

 
 

Image may contain: sky, grass and cattle

 
 

Image may contain: building, outdoor and groundImage may contain: ground and outdoorImage may contain: ground, outdoor and street

Image may contain: building, ground and outdoor
 
 

Image may contain: outdoor, grass and sky

Image may contain: sky, outdoor and water
 
Image may contain: sky, outdoor and water
 

Image may contain: sky, outdoor and treeImage may contain: building, ground and outdoor

 
 

Image may contain: sky, outdoor and cloud

Image may contain: sky, outdoor and water
 
 

Image may contain: sky, outdoor and treeImage may contain: grass, tree and house

 
 
 
 

Animacja kamer

Animacja kamer na podstawie storyboard'u.

 

Shadery i oświetlenie

Zastosowanie shaderów, oświetlenia i wstępnej postprodukcji oraz animacji kamer obrazu bezpośrednio w silniku graficznym.

 

Animacja 2D

Przygotowanie animacji 2D jako wstępu do filmu.

 

 
 
 
 

Etap 4: 

Udźwiękowanie i postprodukcja

 

Tekst lektorski 

Opracowanie tekstu lektorskiego.

 

Udźwiękowienie

Udźwiękowienie w standardzie 7.1 Surround Sound.

 

Montaż

Montaż i postprodukcja.

 

Stereoskopia 

Przygotowanie materiału do wyświetlania w trybie stereoskopowym dla kina wyposażonego w aktywne okulary 3D.

 

 
Image may contain: indoor, floor and ceiling
 
Image may contain: person, clothing and human face
 

Muzeum Narodowe Ziemi Przemyskiej, https://mnzp.pl/otwarcie-podziemnej-trasy-turystycznej-w-przemyslu/ [dostęp: 04.07.2024]

 

Image may contain: sky, outdoor and lake